Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

ΤΕΛΙΚΑ ΠΟΙΟ ΗΤΑΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΣ;



Άρθρο του Δημοτικού Συμβούλου, Επικεφαλής της Δημοτικής Κίνησης Κερατσινίου – Δραπετσώνας « ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΩΡΑ »

Πριν λίγες μέρες έστειλα επιστολή προς τον Δήμαρχο και τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου με την οποία ζητούσα να γίνει συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για την απόφαση της Επιτροπής του Α. 152 με την οποία ετίθετο ευθέως θέμα νομιμότητας για τον τρόπο που γίνονταν οι κατανομές ειδικά όσον αφορά στο Εργαστηριακό Κέντρο του Δήμου! Σημειώνω δε, ότι αντίστοιχη απόφαση είχε σταλεί ένα χρόνο πριν , από τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας , χωρίς να ληφθεί υπόψη από την Δημοτική Αρχή και χωρίς να έχει ενημερωθεί το Δημοτικό Συμβουλιο! Η συζήτηση μετά το αίτημά μου, έγινε τελικά στο Δημοτικό Συμβούλιο.Η Δημοτική Αρχή το εισήγαγε ως θέμα ενημέρωσης. Στην συζήτηση αυτή τόνισα ότι μονόδρομος είναι η άμεση συμμόρφωση με την απόφαση ττης Επιτροπής , γιατί διαφορετικά ο Δήμαρχος αλλά και όσοι εμπλεκονται κινδυνεύουν με τις κατηγορίες της απιστίας και της παράβασης καθήκοντος. Η συζήτηση ήταν διεξοδική, αλλά στο τελος δεν ελήφθη καμμια απόφαση. Ο Δήμαρχος είπε ότ θα το χειριστεί. Πιστεύω να επικρατήσει η σωφροσύνη και να τηρηθούν κατά γράμμα όσα προβλέπει ο Νόμος και επισημαίνει η αποφαση της Επιτροπής. Διαφορερικά πλην των παραπάνω κινδύνων, υπάρχουν και άλλοι που δεν θα ήθελα να αναφερθώ.

Ωστόσο ποιο ακριβώς ειναι το θέμα; Τι σχύει ακριβώς; Θεωρώ υποχρέωσή μου να ενημερώσω όλους όσους ασχολούνται με τα θέματα Παιδείας.Το θέμα λοιπόν έχει ως εξής :


  Τον Ιούλιο του 2015 εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση 96004/Δ4/1-7-2015 η οποία συμπλήρωνε το άρθρο 10 του Ν. 1566/85. Η Υπουργική αυτή Απόφαση ρυθμίζει τη λειτουργία των Εργαστηριακών Κέντρων. Συμπληρώνει τον N. 1566 και έχει επομένως υπόσταση νόμου.
  Στο τέλος του άρθρου 1 της προαναφερόμενης απόφασης αναφέρεται ότι «Κάθε Ε.Κ. ως αυτοτελής εκπαιδευτική μονάδα χρηματοδοτείται αυτοτελώς και συγκροτεί αυτόνομο συμβούλιο σχολικής κοινότητας (ΣΣΚ). Το Εργαστηριακό Κέντρο λαμβάνει ειδική χρηματοδότηση η οποία είναι συνάρτηση του αριθμού των μαθητών όλων των σχολικών μονάδων που εξυπηρετεί, ο οποίος πλασματικά διπλασιάζεται».

Ο τότε Υπουργός κ. Κουράκης με την απόφαση αυτή έδωσε λύση σε μια χαοτική κατάσταση της υποχρηματοδότησης των εργαστηρίων των τεχνικών σχολείων. Τα εργαστήρια λειτουργούσαν με πολύ μικρή χρηματοδότηση και ως επί το πλείστον με χορηγίες. Τα Εργαστηριακά Κέντρα δεν υπήρχαν στις καταστάσεις των λειτουργικών δαπανών των δήμων και έτσι δεν γινόταν η χρηματοδότησή τους. Η απόφαση «Κουράκη» διπλασιάζει πλασματικά τον αριθμό των μαθητών για να μπορεί η  σχολική επιτροπή να ακολουθήσει το άρθρο 2 της απόφασης «Ραγκούση» 8440/24-2-2011 που ρυθμίζει την κατανομή των χρημάτων στα σχολεία από τη σχολική επιτροπή. Στο άρθρο αυτό αναφέρεται ότι «η Σχολική Επιτροπή λαμβάνει υπόψη κυρίως τον αριθμό μαθητών, τον αριθμό τμημάτων, τον αριθμό αιθουσών διδασκαλίας, τη λειτουργία γυμναστηρίων, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών κ.λπ., την παλαιότητα των κτιρίων, καθώς και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων».

Επομένως η απόφαση «Κουράκη» ρυθμίζει τον αριθμό των μαθητών των Εργαστηριακών Κέντρων και η απόφαση «Ραγκούση» καθορίζει τα ποσά που δικαιούνται τα Εργαστηριακά Κέντρα λαμβάνοντας υπόψη κυρίως τον αριθμό των μαθητών που πλασματικά είναι διπλασιασμένος για να παίρνουν περισσότερα χρήματα από τα άλλα σχολεία λόγω των αυξημένων αναγκών σε εξοπλισμό και αναλώσιμα. Οι Δήμοι έχουν την υποχρέωση να εντάξουν στις κατανομές τα Εργαστηριακά Κέντρα και να ενημερώνουν κάθε τρίμηνο το Υπουργείο Εσωτερικών για το μαθητικό δυναμικό αυτών Κέντρων, ώστε να λαμβάνουν και να αποδίδουν τα χρήματα στα Εργαστήρια. Αν οι σχολικές επιτροπές δεν ενημέρωναν από τον Ιούλιο του 2015 το Υπουργείο Εσωτερικών, τότε υπάρχει απόκρυψη στοιχείων με αποτέλεσμα να μην λαμβάνουν τα Εργαστήρια τα χρήματα που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία.

   Στην περίπτωση μη συμμόρφωσης των Σχολικών Επιτροπών των Δήμων, υποχρέωση των Διευθυντών των Εργαστηριακών Κέντρων είναι να προβούν σε ένσταση - προσφυγή στον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για να ακυρώσει τις αποφάσεις κατανομής λειτουργικών δαπανών. Μετά τον Γενικό Γραμματέα υπάρχει η επιτροπή του άρθρου 152 του Ν.3463/2006. Αμφότεροι ελέγχουν τη νομιμότητα των αποφάσεων των Δήμων και Κοινοτήτων. Στο άρθρο 154 προβλέπεται η κατηγορία παράβασης καθήκοντος σε περίπτωση μη συμμόρφωσης τον Σχολικών Επιτροπών και του Δημοτικού Συμβουλίου προς τις αποφάσεις Γ.Γ και ειδικής επιτροπής άρθρου 152. Το άρθρο 142 προβλέπει αυστηρότατες ποινές για τις συγκεκριμένες παραβάσεις. Δυστυχώς στην περίπτωση του Δήμου μας υπάρχουν αποφάσεις και από τον Γ.Γ της Περιφέρειας ( από τον Μάρτιο πέρυσι!) και από την Επιτροπή του Α.152 και γι αυτό « φωνάζω » ότι ο Δήμαρχος και η Σχολική Επιροπή Δευτεροβάθμιας οφείλουν χωρίς άλλη καθυστέρηση να προσαρμοστούν.

  Αν οι Διευθυντές των Ε.Κ. δεν προβούν στις ενέργειες που απαιτούνται για τη σωστή χρηματοδότησή των Εργαστηρίων μπορεί να κατηγορηθούν για απιστία λόγω του ότι δεν ενδιαφέρθηκαν να γίνει η εφαρμογή της νομοθεσίας περί δημιουργίας αυτόνομου ΣΣΚ και χρηματοδότησης με τον πλασματικό διπλασιασμό των μαθητών. Γι αυτό και πολύ καλά έκανε ο Διευθυντής του Εργαστηριακού Κέντρου στον Δήμο μας και προσέφυγε και προς τον Γ.Γ και προς την Επιτροπή. Η τήρηση της νομιμότητας απιτεί την ενεργό συμμετοχή και παρεμβαση όλων μας.

Έτσι έχουν τα πράγματα. Ελπίζω να μην χρειαστεί να ξανασυζητήσουμε αυτό το θέμα .... Ελπίζω ...