Κυριακή 21 Μαΐου 2017

ΝΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΤΩΝ ΠΟΣΩΝ ΤΩΝ ΔΟΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ



Μια ακόμα παρέμβαση του επικεφαλής της Δημοτικής Κίνησης « ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ »    

       Προς: -Αντιδήμαρχο Παιδείας
-          Πρόεδρο Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας και τα μέλη της ΔΕΠ
-          Πρόεδρο Σχολικής Επιτροπής Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης και τα μέλη της Επιτροπής
-          Πρόεδρο Σχολικής Επιτροπής Α’ βάθμιας Εκπαίδευσης και τα μέλη της Επιτροπής
Κοινοποίηση: - Δημοτικό Συμβούλιο
-          Γραφείο Παιδείας
-          Σωματείο Εργαζομένων
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ, 19-5-2017

Στην συνεδρίαση της Σχολικής Επιτροπής Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου την Τρίτη 16/5/2017 ετέθη μια σοβαρή πρόταση αλλαγής του τρόπου καθορισμού των ποσών που παίρνουν τα σχολεία της Β΄βάθμιας. Η πρόταση ετέθη από τον κ. Χαρακλιά, εκπρόσωπο της ΕΛΜΕ Πειραιά και ουσιαστικά συμπυκνωνόταν στη σκέψη να είναι ο αριθμός των μαθητών ο μοναδικός παράγοντας που λαμβάνεται υπόψη. Στην ίδια επιτροπή πήρα και εγώ την θέση, ότι θα πρέπει άμεσα σε συνεδρίαση να μας απασχολήσει ο τρόπος κατανομής.
Επανέρχομαι με την πρόταση, να γίνει άμεσα μια σύσκεψη της ΔΕΠ από κοινού με τις δύο Επιτροπές, ώστε να συζητηθούν προτάσεις και σκέψεις που υπάρχουν. Μπορούν βέβαια να γίνουν και ξεχωριστές συνεδριάσεις των τριών Επιτροπών. Σίγουρα πάντως, το θέμα πρέπει να κουβεντιαστεί.
Αν προχωρήσει η παραπάνω πρωτοβουλία θα καταθέσω πρόταση συνολικά εκ μέρους της «ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ». Ωστόσο θέματα προβληματισμού είναι σε κάθε περίπτωση :
-          Χρειάζεται η κατανομή 60% στην Α’ βάθμια και 40% στην Β’ βάθμια; Τι εξυπηρετεί αυτό; Γιατί δεν αντιμετωπίζονται ενιαία όλες οι Σχολικές Μονάδες;
-          Χρειάζεται να επιμείνουμε στην κατανομή με συντελεστές τον αριθμό των μαθητών 40%- τμημάτων 60% ο μοναδικός παράγοντας που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη είναι ο αριθμός των μαθητών ( αν ίσχυε δεν θα αντιμετωπίζαμε και τα προβλήματα με την χρηματοδότηση του εργαστηριακού κέντρου με τον απλό Διπλασιασμό
-          Πως μπορούμε να λάβουμε υπόψη άλλους παράγοντες (πχ τμήματα ένταξης, παλαιότητα κλπ.);
-          Ποια η πολιτική κριτηρίων για την χορήγηση εκτάκτων επιχορηγήσεων;

Πάντως ζητάω να μου χορηγηθούν δυο στοιχεία :
1.      Αναλυτική λίστα με τις έκτακτες επιχορηγήσεις που έχουν δοθεί το διάστημα 2015-2016-2017, ανά δόση.
2.      Μια ενδεικτική κατανομή της τελευταίας δόσης και στην Α’ βάθμια και στην Β’ βάθμια, αν εξέλιπαν οι διαχωρισμοί 60%-40% και ίσχυε ως μοναδικός παράγοντας κατανομής οι μαθητές. Με τέτοια κατανομή θα μας βοηθήσει όλους να βγάλουμε συμπεράσματα για το αν και ποια προβλήματα προκύπτουν, τι παρεκκλίσεις έχουμε από τα ποσά που κατανεμήθηκαν με τον ισχύοντα τρόπο.