Άρθρο του Ζαχαρία Ζούπη για εφημερίδα του Δήμου.
Η Δημοτική Αρχή πανηγυρίζει για την επιτυχία των καλοκαιρινών εκδηλώσεων. Τις εμφανίζει ως κοινωνική προσφορά, ως έναρξη της Ανάπλασης των Λιπασμάτων, ακόμα και ως αγώνα κατά των εγκαταστάσεων της OIL ONE. Πολλοί δημότες από την άλλη ευχαριστήθηκαν δικαίως για την απρουσία τόσο σημαντικών καλλιτεχνών. Προσωπικά, πάντα πίστευα ότι η πόλη μας μπορεί να γίνει ένας σημαντικός Πολιτιστικός πόλος υπερτοπικής μάλιστα σημασίας κάτι που προϋποθέτει σχεδιασμό για θεσμούς και υποδομές. Εργάστηκα σε συστηματικά σ’ αυτή την κατεύθυνση επί σειρά ετών.
Υπάρχουν όμως κάποια θέματα που πρέπει να πληροφορηθούν οι δημότες για τις φετινές εκδηλώσεις.
1) Το συνολικό κόστος των εκδηλώσεων έφτασε το υπέρογκο ποσόν των 1,2 εκατ. ευρώ! Δε φαντάζομαι να πει κανείς ότι δεν είναι ποσόν προκλητικό, όταν η πόλη έχει τόσα ανοικτά προβλήματα, ότι δε μιλάμε για σπατάλη…
2) Που βρέθηκαν τα χρήματα; Από το Ταμείο του Δήμου που παρέλαβε ο νυν Δήμαρχος όταν ανέλαβε ως αποτέλεσμα των προσπαθειών προηγούμενων Διοικήσεων και Δημοτικών Συμβουλίων και «τόλμησαν» να διεκδικήσουν από ΕΥΔΑΠ, ΟΛΠ κ.α.
Μάλιστα!
Ο κ. Βρετάκος παρέλαβε αποθεματικό 17 εκατ. ευρώ (μαζί με αυτά του ΟΛΠ που του ήρθαν), ενώ ο ίδιος δεν έχει καταφέρει να βάλει μπροστά ούτε καν μια διεκδίκηση, αν και όπως δηλώνει είναι και αγωνιστής. Συμπέρασμα; Ο Δήμαρχος βρήκε και χαρούμενος ξοδεύει τσάμπα.
3) Αφού λοιπόν «λεφτά υπάρχουν», δεν του κόστιζε και κανένας ριζοσπαστικός, φιλολαϊκός λόγος περί δωρεάν συναυλιών. Αν δεν είχε δηλαδή ένας Δήμαρχος και οργάνωνε συναυλίες με στοιχειώδες και προσιτό εισιτήριο, τι θα ήταν; Αντιλαϊκός; Ανοησίες. Ας το πούμε αλλιώς. Αν έβαζε ένα εισιτήριο μόλις 5 ευρώ σε 5-6 από τις πιο μεγάλες συναυλίες και για τους δημότες δε θα υπήρχε πρόβλημα να τις παρακολουθήσουν και θα εξοικονομούνται χρήματα για άλλες κοινωνικές δράσεις.
4) Ενώ έγιναν 31 συναυλίες, καμιά δεν έγινε στην Αμφιάλη, στα Ταμπούρια, σε άλλη γειτονιά! Γιατί άραγε; Δεν πιστεύω ότι θα υπερασπιστεί κανείς στα σοβαρά μια τέτοια επιλογή.
5) Όλες οι συναυλίες έγιναν με επώνυμους καλλιτέχνες με ότι αυτό σημαίνει οικονομικά. Θα ήταν όμως πολύ σημαντικό να οργανωθούν και βραδιές με μουσικά και θεατρικά σχήματα από τον Δήμο και τον ευρύτερο Πειραιά. Ποια τέλος πάντων είναι η πολιτιστική, πολιτική αντίληψη αυτής της Δημοτικής Αρχής;
6) Αν δεν το ξέρετε, μάθετε ότι ούτε το Δημοτικό Συμβούλιο, ούτε το Δ.Σ. του ΚΔΒΜ ΙΙ που ήταν ο υπεύθυνος φορέας δεν αποφάσισε ποτέ για το πρόγραμμα των εκδηλώσεων και το κόστος κάθε μία. Ο Δήμαρχος λέει ότι δεν χρειαζόταν και ότι αποφάσισαν ειδήμονες. Εγώ λέω ότι αποφάσισε βασικά ο ίδιος και η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού. Μιλάμε για τον ορισμό της αντιδημοκρατικότητας και της αδιαφάνειας.
7) Ο Δήμαρχος σημείωνε ότι οι συναυλίες εντάσσονται στον αγώνα για να φύγουν οι εγκαταστάσεις της OIL ONE. Τώρα πως ενώ γινόταν «αγώνας» μέσα στον Ιούλιο υπογράφτηκε Άδεια Εμπορίας χωρίς να πάρει ο ίδιος χαμπάρι τίποτα, μόνο ο ίδιος μπορεί να το εξηγήσει και όποιος το πιστέψει.
8) Ο ισχυρισμός περί «αγώνα» είναι όμως αστείος και για έναν ακόμα λόγο. Ο χώρος εκδηλώσεων χαρακτηριζόταν ως χώρος επικινδυνότητας ΣΕΒΕΖΟ. Με τις εκδηλώσεις εκεί ο κ. Βρετάκος έπεισε ότι είναι μια χαρά χώρος, όπου πολύ όμορφα συνδυάζονται τα καζάνια, οι εκδηλώσει, το φεγγάρι και αυτή η οσμή για την οποία δε μας έχει δώσει ακόμα καμία εξήγηση.
9) Στο χώρο καις τις εγκαταστάσεις υπήρχαν θέματα επικινδυνότητας για τα οποία έδωσα μάχη. Κάποιοι προσπάθησαν να με γραφικοποιήσουν. Πολύ σύντομα θα έχουμε εξελίξεις, οπότε δεν συνεχίζω.
Αυτά σαν βασικές σκέψεις. Υπάρχουν κι άλλα πολλά. Θα επανέλθουμε όμως,